Vážení spoluobčané,
vzhledem k novému Zákonu 541/2020 Sb. o odpadech připravujeme úpravu Systému svozu odpadu v obci od roku 2022. Abychom systém nastavili tak, aby odpady pro Vás občany i pro Městys byly co nejlevnější, žádáme Vás tímto o spolupráci a vyplnění přiloženého dotazníku.
Úspornější řešení je možné v případě důsledného a pro občany pohodlnějšího třídění a tím předcházení vzniku odpadu, kdy budou v každém domě umístěny popelnice na směsný odpad, na plasty a na papír. Bio odpad jsme se rozhodli řešit poskytnutím kompostérů a s využitím místní kompostárny. Ostatní komodity jako tetrapaky, kovy, olej z domácností a sklo se budou třídit stejně jako dosud.
Výhodou svozu směsného odpadu, plastů a papíru přímo z domácností je kontrola množství skutečně odvezeného odpadu vyprodukovaného v obci, protože každá popelnice je očipovaná, při svozu zvážena a je tak možné nastavit její optimální velikost, a tudíž i cenu, kterou za likvidaci odpadu zaplatíme (likvidace vytříděného odpadu je a bude výrazně nižší než likvidace směsného odpadu, která se vlivem nového zákona bude neustále zvyšovat). Svoz popelnic bude nadále probíhat ve čtvrtek, tzn. 1x za 14 dní směsný odpad, 1x měsíčně plasty a 1x měsíčně papír – pro přehlednost občané obdrží kalendář s vyznačením barvy popelnice, kterou v den svozu připraví před své domy.
Vyplněný dotazník vraťte do kanceláře Úřadu městyse Cítoliby (osobně v úřední hodiny, poštovní schránka na budově, e-mailem na adresu urad@obec-citoliby.cz) do 28.2.2021.
Údaje získané z těchto dotazníků budou sloužit pro účely městyse v souladu s GDPR pouze jako podklad pro výpočet předpokládaných nákladů na odpadové hospodaření v souladu s novou legislativou a stanovení výše místního poplatku.
Děkujeme Vám za vstřícnost, spolupráci a správné třídění, které povede k ekonomickému nastavení nového systému nejen pro městys, ale zejména pro Vás - občany.
V případě konkrétních dotazů se obracejte na kancelář úřadu: 415 691 134.
za vyplnění a vrácení dotazníků předem děkujeme