Previous Page  29 / 30 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 29 / 30 Next Page
Page Background

9

- 8 -

d i s p o z i c i sceees ta tuou

budovu v zámecké z a h ra d ě .

MNV p ro v ed l v

ro c e

1973

g e n e r á ln í

opravu

a

d íky

všem

b r ig á d ­

níkům - s .A .S t r e j č k o v i , s .A .P o s t l o v i , s .S e i n e r o v i , s .K a d le c o v i

a s .P od sk a lsk ém u , k t e ř í s v o j í p r a c í o p r a v i l i ce lkový vzh led

m a te řsk é šk o ly .

Naše zah rad a

j e s i tu o v á n a výhodně -

na

j i ž n í '

s t r a n u -

ta k ž e j e

po

c e lý rok p r o s lu n ě n a .

Je

d o s t a t e č n ě

vzdá­

l e n á od s i l n i c e ,

b e z p ra šn á , v

k l i d u , ta k ž e d š t i zde v l é t ě '

p o b ý v a j í c e lý d e n '

na če rs tvém

vzduchu . Máme m o žno s ti sp rcho ­

v á n í , koupání v

bazénku ,

s l u n ě n í .

To

vše p ř i s p í v á

k

o tu žov án í

d ě tsk éh o

o rgan ism u , Za pomoci

SRPŠ

j e

zah rad a vybavena t ě l o ­

cvičným n á řad ím .

Zde musím

p o c h v á l i t t a t í n k y , k t e ř í p ř i s p ě l i

b r ig á d n ic k o u p r a c í k z l e p š e n í p r o s t ř e d í . Škoda j e n , že j e j i c h

t a k málo . Ani n e v í t e ,

j a k r a d o s tn ě a

h rd ě s i d ě t i s d ě l u j í :

" Tu

p rů le z k u

d ě l a l n á š

t á t a

a j á budu

p rv n í na n í c v i č i t . '*

L e to s j e

p lánovaná op rava ků len na

u h l í , k t e r é j s o u v

p r o s to r u

z ah ra d y .

S t a r o s t i nám d ě l á

voda . Jsme n a p o je n i na vodovod

s t á t n í h o s t a t k u a někdy se na nás n e d o s ta n e .

0 vý ž ivu d ě t í se s t a r a j í soudružky z kuchyně. V a ř í pod le

j í d e l n í č k ů se s tav o v an ý ch odbo rn íky s t r a v u boha tou na z e le n in u ,

k a l o r i c k y hodno tnou , obohacenou ovocem.

*

U v n itř budovy j e š a tn a , h y g ie n ic k é z a ř í z e n í , učebna ve lm i

p r o s to r n á a dob ře vybavená h e rn a a ú p ln ě nově z a ř í z e n í lo ž n i c e .

Vesměs j s o u to m í s t n o s t i s v ě t l é , č i s t é , dobře v y tá p ě n é . Za

vyda tné f in a n č n í podpory odboru š k o l s t v í ONV a MNV j e p r o s t ř e d í

z a ř íz e n o t a k , aby dětem p ř ip om ín a lo ú t u l n o s t domova. Všechny

pod lahy j s o u p o k ry té PVC, pěkný n á b y te k , v oknech zác lony a

k v ě t in y . Loni by lo dokončeno o b lo ž e n í s t ě n dřevem. H raček ,

tě lo c v ič n é h o n á ř a d í a zam e s tn áv ac ích pomůcek j e d o s t a t e k .

M a teřská š k o la p ln í^ s v ů j sp o le č e n sk ý závažný ú k o l dvojím

způsobem. Jednak z a j i š ť u j e výchovu d š t í p ře d šk o ln íh o veku na

v y š š í ú ro v n i než může č i n i t r o d in a , jednak umožňuje ženám -

matkám, aby s e mohly ú č a s t n i t přímo na hospodářském , p o l i t ic k ém

a k u ltu rn ím ž i v o t ě n a š í s p o l e č n o s t i .

Úkolem m a te řsk é šk o ly j e te d y v š e s t r a n n ě r o z v í j e t osobno s t

d í t ě t e na ú seku výchovy t ě l e s n é , rozumové, m ravn í, p r a c o v n í ,

hudebn í a e s t e t i c k é . Všechny s lo ž k y výchovy j s o u d ů l e ž i t é ,

t v o ř í n e ro z lu čn o u je d n o tu a navzájem s e p r o l í n a j í .

V p řed ško ln ím věku klademe v e lký dů raz na p é č i o z d r a v í

d ě t í a j e j i c h v š e s t r a n n ý t ě l e s n ý r o z v o j . Denním pobytem na

če rs tvém vzduchu d ě t i o tužu jem e . Na ú seku rozumové výchovy

v y t v á ř e j í s e u d ě t í p ř e d šk o ln íh o věku v p ro c e su p ravd iv ého

poznáván í p ř im ě řen é pozna tky o o k o ln í s k u t e č n o s t i , o ž iv o tě

a p r á c i l i d í a o p ř í r o d ě . R o z š i ř u je s e s lo v n í z á so b a , m y š len í

p ě t i až š e s t i l e t ý c h d š t í j e o b s á h l e j š í a d ě t i to h o to věku

p ř ip ra v u jem e ke š k o ln í p r á c i . Učí se so u s t ř e d ě n ě p ra c o v a t

pod le pokynů u č i t e l k y . Je v šak d ů l e ž i t é zachováva t správnou

m íru , n e lz e p ř e c e ň o v a t a z a tě ž o v a t nepřiměřeným i po zn a tky

a č in n o s tm i . S m ravní výchovou úzce s o u v i s í výcnva p r a c o v n í .

D ě t i s i v p ř i ro z e n ý c h č in n o s te c h a k t iv n ě o s v o j u j í 8enné p r a ­

covn í z k u š e n o s t i . Významnou s lo ž k o u v š e s tr a n n é h o ro z v o je d í t ě t e

v p řed ško ln ím věku j e výchova e s t e t i c k á . U č i t e lk a u č í d ě t i v i d ě t

a ch áp a t k r á s u v p ř í r o d ě a v okolním ž i v o t ě . Vychovává vkus

d š t í a pů sob í na k u l tu r u j e j i c h ch o v án í. Na e s t e t i c k é c í t ě n í